۱۵ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۲۳

دیلی میل خبر داد؛

دیدار محرمانه «بلر» با «کوشنر» برای ورود به تیم مشاوران ترامپ

دیدار محرمانه «بلر» با «کوشنر» برای ورود به تیم مشاوران ترامپ

یک روزنامه غربی از دیدار محرمانه نخست وزیر اسبق انگلیس با داماد رئیس جمهوری آمریکا و گفتگوی آنها در مورد ورود تونی بلر به تیم مشاوران دونالد ترامپ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، تونی بلر نخست وزیر اسبق انگلیس با هدف تبدیل شدن به مشاور ویژه دولت آمریکا در امور خاورمیانه با «جرد کوشنر» داماد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دیدار کرده است.

 نخست‌وزیر اسبق انگلیس هفته گذشته به منظور گفتگو درباره امکان همکاری خود با دونالد ترامپ در کاخ سفید با کوشنر دیدار کرده است. به نوشته دیلی میل دو طرف از ماه سپتامبر ۳ بار با یکدیگر دیدار کرده‌اند.

سخنگوی تونی بلر در این باره اعلام کرد: من نمی‌خواهم در مورد این مکالمات خصوصی اظهار نظر کنم.

این وضعیت در حالی است که بلر تاکنون چندیدن بار به دلیل نقش خود در جنگ عراق در دادگاه های مختلفی همچون کمیسیون تحقیقات «چیلکات» حاضر شده است.

گزارش کمیته مستقل تحقیق به ریاست «جان چیلکات» درباره ابعاد فاجعه‌آمیز جنگ عراق و نقش انگلیس در این تجاوز نظامی وحشیانه در سال گذشته میلادی و پس از ۷ سال تاخیر و تعلل، انتشار یافت. اگرچه این گزارش با ملاحظه‌کاری فراوان تنظیم و سعی شده بسیاری از واقعیت‌ها و نکات عمده یا جمله‌پردازی‌های خاص را کمرنگ جلوه کند اما هنوز هم به عنوان یک سند افشاگرانه علیه تونی بلر نخست‌وزیر وقت انگلیس و دستیارانش تلقی می‌شود هر چند فاقد صراحت لازم برای اثبات مجرمیت محرز بلر و دستیاران وی است.

تونی بلر به مدت ۱۰ سال و در فاصله سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۷  نخست وزیر انگلیس بود. در زمان نخست وزیری تونی بلر، جرج دبلیو بوش رئیس جمهوری آمریکا بود.

بلر و جرج بوش، رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا هم به رغم دیدگاه‌های متفاوت روابط خوبی داشتند. بلر توانست در ۳ انتخابات پارلمانی کشورش پیروز شود اما حضور او در جنگ عراق آن هم در کنار جرج بوش به وجهه او در داخل انگلیس به شدت لطمه زد. او پس از کنار رفتن از پست نخست‌وزیری تا سال ۲۰۱۵ به عنوان نماینده کمیته چهار جانبه صلح خاورمیانه برای حل مناقشات فلسطین و رژیم صهیونیستی فعالیت کرد. این گروه متشکل از اتحادیه اروپا، روسیه، ‌سازمان ملل متحد و ایالات متحده آمریکا است.

کد خبر 3923618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha